EtusivuAsiakaslehtiVilomixin tuotteita meijerimyymälöistä

Vilomixin tuotteita meijerimyymälöistä













Vilomix Finland Oy:n jälleenmyyjäverkostoon lukeutuvat lähes kaikki Suomen meijerit eri toimipisteineen. Luotettavat ja osaavat meijerimyymälät markkinoivat ja myyvät Vilomixin tuotteita sekä antavat niiden käyttöön liittyvää neuvontaa.

Myymälätoiminnan lisäksi useimmat meijerit toimittavat tuotteita maitoautoilla maidontuottajille. Monista meijereistä maidontuottajat voivat myös tilata netin kautta myymälän tai verkostojakelun valikoimiin kuuluvia tuotteita, jolloin he saavat tuotteet suoraan navetalle maitoauton mukana. Lisäksi maidontuottajat voivat tilata isompia eriä meijerivalikoiman tuotteita suoraan tehtaalta tilalle meijerin laskutuksen kautta.

Vilomixin alkuajoista lähtien meijerit ovat olleet yritykselle tärkeä tuotteiden myyntikanava. Tätä varten on suunniteltu erityisesti meijereiden myyntiin sopiva laaja tuotevalikoima, josta löytyvät ratkaisut moniin kotieläinten tarpeisiin sekä erikoistuotteita ruokinnallisiin ongelmiin. Tunnetuimmat meijereissä myytävät tuotteet ovat Solu-Test-reagenssiaineet, joilla voidaan seurata lehmien utareterveyttä ja maidon laatua.

Meijerit lähettävät maidontuottajille kerran kuukaudessa postia, jossa kerrotaan kuukauden tarjoustuotteista ja niiden käyttötarkoituksista. Vilomixin tuotteita markkinoidaan lisäksi maidontuottajien ammattilehdissä ilmestyvillä lehti-ilmoituksilla.

Useimmat meijerit järjestävät 1–2 kertaa vuodessa markkinapäivät, joihin tavarantoimittajat voivat osallistua. Markkinapäivillä esitellään ajankohtaisia ratkaisuja ja uutuustuotteita. Siellä maidontuottajilla on mahdollisuus keskustella yrityksen edustajan kanssa Vilomixin tuotteisiin ja toimintaan liittyvistä asioista.

Meijereiden markkinapäiville osallistuu yleensä Vilomixin avainasiakaspäällikkö Esa Torvi, joka hoitaa myös muuta yhteydenpitoa meijereihin. Esa Torvi on toiminut tehtävässään jo yli 13 vuoden ajan. Moni asia on tänä aikana muuttunut. Meijerimyymälöiden määrä on vähentynyt, ja maidontuottajien lukumäärä on vähintään puolittunut, mutta karjakoot ovat kasvaneet.

Myynti meijereiden kautta on ollut vuosittain melko tasaista. Kasvua on saatu uusilla tuotteilla. Suurin hyppäys myynnissä ylöspäin tapahtui viime keväänä, jolloin Melica-tuotteet tulivat Vilomixin myyntiin. Perinteiset Lempi- ja Tarmo-kivennäiset löytyvät nyt Vilomixin valikoimista.

Tulevaisuudessa meijereiden rooli tuotteiden toimittajina varmasti säilyy ja jopa korostuu. Monella paikkakunnalla meijerimyymälä on keskeinen toimija ja myös siksi tärkeä myyntikanava   Vilomixille.

 

Teksti: Esa Torvi
Kuva: Antti Riikonen