EtusivuAsiakaslehtiOma tuotekehitys Vilomixin vahvuus

Tuotekehitystä ajan hermoilla seuraavatkin 35 vuotta

Oma tuotekehitys Vilomixin vahvuus

Erikoisrehuihin ja ongelmanratkaisutuotteisiin erikoistuneen Vilomixin vahvuus on oma tuotekehitys, joka kykenee reagoimaan nopeasti tuotevalikoiman tai tuotteen koostumuksen muutostarpeisiin. Tämä on iso etu niin asiakkaille kuin sujuvalle tuotannolle.

Oman tuotekehityksen ansiosta Vilomix voi  hyödyntää nopeasti uusimpia tutkimustuloksia sekä varmistaa, että tuotteet sopivat suomalaisten kotieläintilojen tarpeisiin. Usein tuotekehitystä tehdään yhteistyössä raaka-ainetoimittajien, maatalousoppilaitosten ja eri tutkimuskeskusten kanssa. 

Uusien tuotteiden kehittämisen lisäksi Vilomixin tuotekehittäjä vastaa muun muassa tuotteiden laadunvalvonnasta, tuote-etikettien oikeellisuudesta, tuotteiden käyttöohjeistuksesta ja uusien tuotteiden eteenpäin viemisestä. Työn monipuolisuudesta kertoo se, että Vilomix myy sekä harraste- että tuotantoeläimille suunnattuja tuotteita. Tuotekehittäjän on siis tiedettävä yhtä lailla eri eläinlajien ruokinnasta kuin säilörehun teostakin.

 

Tuotevalikoima kasvaa maatilojen kehittymisen myötä. Vuonna 2014 Vilomixin valikoimaan kuulu jo n. 450 erilaista tuotetta.














Kansainvälistyminen tuo uusia tuulia tuotekehitykseen

Vilomix Holdingin osana Vilomix Finland Oy:n tuotekehittäjä on mukana myös kansainvälisessä verkostossa. Yhdessä tanskalaisten kanssa mietitään muun muassa uusia, markkinoille sopivia tuotteita sekä jaetaan tuote- ja tilakokemuksia.

Tanskalaisten yritysten kanssa on yhteistyötä tehty ennenkin, mutta nyt se on lisääntynyt ja tiivistynyt. Erittäin tärkeitä yhteistyökumppaneita ovat ulkomaiset raaka-ainetoimittajat. He tarjoavat usein mahdollisuuden osallistua kansainvälisiin seminaareihin, joissa voi vaihtaa tietoa ja kokemuksia muiden maiden tutkijoiden ja ruokinta-asiantuntijoiden kanssa. Raaka-ainetoimittajilta saadaan myös tuoreita tutkimustuloksia, joiden avulla Vilomixin tuotekehitys pysyy Euroopan kärjessä ja ajan hermolla.

Uuden tuotteen matka ideasta valmiiksi rehuksi.












 

Teksti: Milla Frantzi